tirsdag 7. juni 2011

Fame bilder og Arnulf Rainer

Den østerrikske billedkunstner og fotograf Arnulf Rainer ble født 1929. Han er kjent for sine overmalte bilder og i 1965 tok han i bruk gamle malerier og malte over dem. Hans sterkt ekspressive arbeider plasseres sentralt i 1980-årenes billedkunst.
Videre ser du et par av hans bilder.  




Oppgaven gikk ut på å bruke et bilde fra fameprosjektet og prøve å redigere det i photoshop med inspirasjon fra Arnulf Rainer.

Her er både bildet før og etter jeg redigerte. 





Her prøvde jeg å få fram sterkt uttrykk, og personens øynene fanger fokuset med en gang. Gaffateipen synes jeg ble en spennende effekt, litt mystisk og farlig. Jeg la inn litt rosa i bildet så det ikke bare skulle være i sort/hvitt. Håret er smudga utover, men jeg lot det samtidig være igjen noen  streker så det skulle bli mer effektfullt. 
- Ingvild

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar