mandag 13. juni 2011

Egenvurdering 2. termin

Dette året har vært et hektisk og lærerikt arbeidsår. Vi har lært mye nytt og interessant, og kost oss masse. Trykk og foto har vært et spennende og gøy fag, og arbeidet har vært mye og variert. Blant annet har vi holdt på med foto, grafikk og blogging. Dette året har vært veldig utfordrende og med mye nytt som skulle læres.

Foto har vært en del av faget som har vært mye vektlagt. Vi har tatt masse bilder, lært å ta bedre bilder, og å bruke speilrefleks og innstillingene. Dette har vært veldig lærerikt og jeg merker selv at jeg har forbedret fototeknikken min, og er mer observant overfor hvordan jeg tar bilder nå, enn det jeg var før.

Videre gjennom året har vi fått prøvd ut litt forskjellige grafikktyper. Vi har laget både høytrykk og dyptrykk. Linotrykk og koldnål. Det å trykke er utrolig gøy, og jeg er glad for at vi fikk gjøre dette.

Bloggen vi har skrevet har vært en helt ny måte å presentere arbeidet vårt på. Det tok litt tid å venne seg til å skrive på den, men det har gått greit. Bloggen er egentlig en veldig god ide for å samle og presentere arbeidet på en ordentlig og fornuftig måte.

Arbeidsmiljøet i klassen har vært bra. Vi har vært en relativt liten gruppe og har derfor fått den hjelpen vi trenger, og vi koser oss sammen og har det gøy, samtidig som vi får gjort det vi skal.

Det har vært litt vanskelig å holde frister, og litt vanskelig å få med seg hva oppgavene helt konkret har gått ut på. Så jeg synes oppgavene børe skrives ut, i stedet for å gjemmes bort på fronter. Det har også vært litt dårlig med utstyr, og en del problemer med programmer til dataen.
Ellers har dette vært ett moro fag og helt klart det jeg har likt best i år. :)

- Ingvild

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar